Minta Plays

More or less about new technology, science and innovations. With digressions

Joojoo, czyli historia śmierci i zmartwychwstania pewnego tabletu

leave a comment »

Pamiętacie CrunchPad’a? Gadżet wg koncepcji Michaela Arringtona, założyciela bloga TechCrunch miał być czymś przełomowym na miarę iPoda – Arringtonowi marzył się lekki i cienki tablet z 12″ dotykowym ekranem, umożliwiający łączność ze światem (Internet) i znajomymi (facebook, e-mail, twitter) a także korzytsanie z prostych aplikacji. I wsyztsko to miało kosztować TYLKO 200 dolarów. Niestety, bajka okazała się zbyt piękna, by być prawdziwa. Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami CrunchPad miał zadebiutować w lipcu. jednak zamiast głośnej premiery móżna było liczyć jedynie na ciszę ze strony pomysłodawcy. Aż tu nagle przed kilkoma dniami Michael Arrington w gorącym poście zamieszczonym na swoim blogu poinformował, że projekt CrunchPad jest martwy. Ba,prócz ogłoszenia śmierci wynalazku, Arrington poinformował jeszcze , że został wystrychn^ęty na dudka (mowiąc delikatnie) przez firmę FusionGarage, która miała odpowiadać za stworzenie gadżetu. FG miał całkowicie odsunąć Arringtona od projektu, prejmująć cakowitą kontrolę nad pracami. Jak się wczoraj okazało, nie na darmo. Już bez Arringtona jako partnera, FusionGarage postanowila wypuścić na rynek tablet, żywcem przypominający zapowiadanego CrunchPada. Z tą różnicą, że nazywa się JooJoo, a nie CrunchPad, a zamiast 200 dolarów kosztuje…500! Zgodnie z pierwotnymi założeniami projketu, wyposażony w modem 3G oraz moduł WiFi JooJoo ma umożlwiiać bycie w łączności i bycie poinformowanym. I według tych zadań stworzono jego UI. Ekran główny wyświetlający się po uruchomieniu tabletu (ladowanie systemu trwa tylko 9 sekund) jest podzielony na trzy kolumny. W pierwszej umieszczono aplikacje/funkcje przynależne do kategorii “Be connected” czyli “Bądź w łączności” (e-mail, twiiter, Flickr, YouTube, facebook etc). W drugiej kolumnie znalazły się funckje “Be informed” – “Bądź ponformowany” – skrót do Reutersa, new Yor Timesa i innych serwisów informacyjnych. Trzecia kolumna to “inne aplikacje” – Google Apps, Hulu etc.
Oczywiście urządzenie umożliwia także odtwarzanie filmów i muzyki (ma gniazdo słuchawkowe oraz slot na karty pamięci).
JooJoo działa w oparciu o autorski system operacyjny stworzony przez Fusiongarage (raczej marne szanse na możliwość wzbogacania go o zyliardy dodatkowych aplikacji, jak to jest w przypadku iPhone’a), a obsługuje się przy pomocy dotykowego ekranu. Wszystko to, albo tylko tyle za 500 dolarów.
Trzeba przyznać, że JooJo ma świetny wygląd, a i koncepcja samego urządzenia, przeznaczonego praktycznie wyłącznie do bycia w sieci, jest do obronienia. tylko ta cena…
Oficlajna premiera JooJo w piątek 11 grudnia.

Więcej o JooJoo dowiemy sę już w piątek

Advertisements

Written by Malgosia Minta

December 8, 2009 at 8:24 am

Posted in Uncategorized

Tagged with , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: