Minta Plays

More or less about new technology, science and innovations. With digressions

(First Person) Tetris, czyli chwila wspomnień

leave a comment »

Ach, wspomnienia

Jeśli mi powiecie, że NIGDY nie graliście w Tetris to po prostu wam nie uwierzę:-).
Ta gra to żywa legenda, kanon, klasyk, pozycja obowiązkowa. Mimo swej prostoty wciągająca i potrafiąca zszargać człowiekowi nerwy. Tetris, niewątpliwie jedna z najpopularniejszych i najbardziej kultowych gier komputerowych, powstała w 1984 r. (może stąd mam tak wielki do niej sentyment?), a jej ojcem był Aleksiej Pażytnow ze Związku Radzieckiego.
Ja raz pierwszy zagrałam w Tetris na swoim IBM’ie 286, a samą grę otrzymałam zapisaną na dużej dyskietce (jeśli ktoś nie wie/pamięta, jak wyglądały dyskietki, tutaj krótkie przypomnienie). I pamiętam, że mogłam przy tej grze siedzieć, póki oczy nie zaczynały szczypać od wpatrywania się w kineskopowy (tak, tak) monitor.
Może dlatego szczerze się wzruszyłam, gdy napotkałam w sieci First Person Tetris – on-line’ową wersję gry, która przeniesie nas w czasy dzieciństwa, a conajmniej młodości.
POLECAM – choćby na jedną partyjkę.

First Person Tetris

Written by Malgosia Minta

January 17, 2010 at 12:14 am

Leave a Reply

